Write for Rights 2018

Brieven schrijven voor mensen die groot onrecht is aangedaan. Dat doen honderdduizenden rond 10 december(de Dag van de Rechten van de Mens) Ze schrijven voor mensen die zijn gemarteld om wat ze geloven, die worden gediscrimineerd om wie ze zijn of vastgezet werden omdat ze voor hun mening uitkwamen. Met succes. Gevangenen komen vrij, foltering stopt en onderdrukkende wetten worden aangepast. En mensen voelen zich enorm gesteund.

Ondanks de slechte weersomstandigheden op vrijdag 7 december, was de jaarlijkse Write for Rights(Schrijfmarathon) van Amnesty International toch een groot succes.

Er zijn in de bibliotheken van Geldrop en Mierlo weer meer kaarten en brieven geschreven dan de jaren hiervoor.

Wij zijn blij dat er een stijgende lijn is en hopen dat dit door zal blijven gaan.

Maar eigenlijk is onze wens, dat de wereld een stuk beter wordt. En het schrijven niet meer nodig is omdat iedereen eerlijk wordt behandeld.

Alle brieven die we schrijven vormen een enorme vuist tegen onrecht. Want machthebbers staan liever niet te boek als onderdrukker, folteraar of tiran. Ook de brieven of kaarten voor de slachtoffers zijn heel belangrijk. Te weten dat er mensen over de hele wereld voor hen opkomen, geeft ze de kracht om vol te houden.

Dit jaar heeft de werkgroep van Amnesty Geldrop-Mierlo kunnen regelen dat op het Strabrecht College als afsluiting van het schooljaar door een aantal Mavo klassen mee is gedaan aan Write for Rights. Daardoor is het aantal geschreven brieven en kaarten behoorlijk gestegen.

Foto’s Bibliotheek Geldrop

Foto’s Bibliotheek Mierlo

In de bibliotheken van Geldrop en Mierlo zijn in totaal 527 brieven en kaarten geschreven.

Foto’s Strabrecht College

Op het Strabrecht College werden er 217 brieven en kaarten geschreven.

Iedereen die hier aan meegewerkt heeft hartelijk bedankt. Wilt u de successen van voorgaande schrijfacties lezen klik dan hier