Collecte

De collecte van Amnesty staat voor de deur. Wij bellen niet aan, maar gaan volledig online collecteren.
De jaarlijkse collecte is dit jaar van 14 t/m 20 maart 2021.

Amnesty heeft besloten om de collecte volledig online plaats te laten vinden. Door de opkomst van de Britse variant van coronavirus dat veel besmettelijker is, moeten we extra waken over ieders gezondheid. We willen geen enkel risico nemen dat coördinatoren, wijkhoofden, collectanten of bewoners besmet raken. Dat kan alleen door niet bij mensen aan te bellen. Daarom kiest Amnesty ervoor de collecte volledig online te organiseren.
De organisatie hoopt dat mensen ook royaal giften zullen doen in de digitale collectebus die haar collectanten zullen aanbieden.

Wat wil Amnesty?

Amnesty streeft naar een rechtvaardige wereld waarin iedereen gelijke rechten heeft en in vrijheid kan leven.
Met acties, lobby, campagnes en rapporten oefent de organisatie druk uit op machthebbers die de rechten van mensen schenden.

Dat blijkt een effectieve methode. Gewetensgevangenen komen vrij, doodvonnissen worden omgezet, discriminerende wetten worden aangepast, martelingen stoppen, daders worden berecht.
Amnesty neemt voor onderzoek en acties geen geld aan van overheden en daarom zijn wij afhankelijk van de inzet en donaties van mensen zoals jij! Geen gift is te klein en elke cent telt.

Onze online collecte verloopt via deze QR betaal-link

Ook kunt u meedoen via sms: met Geef-sms kunt u met een sms-je €2,00 doneren. Het werkt heel eenvoudig: sms het woord ‘amnesty’ naar 4333 en u ontvangt binnen enkele ogenblikken een bedankje voor uw gift. Het bedrag wordt later via uw telefoonrekening voldaan.

Actie banner